تبلیغات
میانگین روزی 40كیلومتر ركاب می زنم - کندورومالاسی یا همان ساییدگی کشکک روی غضروف زانو

سلامتی با دوچرخه


Admin Logo
themebox Logo



تاریخ:جمعه 26 فروردین 1390-08:30 ب.ظ

نویسنده :مجید وطن دوست

کندورومالاسی یا همان ساییدگی کشکک روی غضروف زانو

این عارضه در ورزشکاران حرفه‌ای تا حدود زیادی شایع است.

توضیح را این‌طوری و ساده عنوان کنم:

اگر ورزشکاری در طول ورزش خود از زانوها بسیار کار بکشد، مثل: دوچرخه سواری، عضله 4 ‌سر زانو ی او ضعیف شده و این عضله قدرت نگه‌داشتن کشکک زانو را ندارد، که این عمل باعث شده تا کشکک خود را بر روی غضروف انداخته و موجب خراشیدگی آن ‌شود، یا کشکک از جای اصلی خود تغییر مکان دهد.

بعد از مدّتی که باعث خراشیدگی زانو شده، عارضه به‌وجود خواهد آمد، مثل اینکه در حالت سجده، زانوها بر روی زمین قرار می‌گیرد، زانو با تیر کشیدن بسیار بد و سوزشِ داغ همراه است و باعث این می‌شود که مایع زیر زانو به حالت التهاب درآمده، موجب درد شدید شده و همراه با سوزش می‌باشد.

راه‌های جلوگیری از این حالت و یا درمان آن به این صورت است:

1. بهترین عمل آب درمانی است؛ به این صورت که در قسمت کم‌عمق آب استخر راه رفته، به شرطی که زانوها در آب نشکند که به توصیه تمام پزشکان بهترین راه درمان و جلوگیری از کندرومالاسی است.

2. مقداری کش از تیوب دوچرخه یا موتور به عرض 2 سانت و طول 30 تا 40 سانت به‌هم دوخته و به پایة میز، یا هر چیز ثابتی متصل کرده، پا را داخل کش قرار داده و پا را بدون تا خوردن زانو به جلو برده و آهسته برمی‌گردانیم این کار را به 4 حالت بغل‌پا، توپا، داخل‌پا و پشت‌پا انجام می‌دهیم. تعداد دفعات در هر سمت 30 الی 40 مرتبه در روز می‌باشد؛

توصیه دیگر

بهتر است در این‌گونه موارد از تا خوردن زانو در راه رفتن، یا از پلّه بالا و پایین رفتن، یا دوچرخه سواری در شیب‌های سربالایی تند، هم‌چنین از چهار زانو نشستن در مدت‌های طولانی حتماً اجتناب کنید.



نظرات() 
pedram
سه شنبه 21 مرداد 1393 09:48 ق.ظ
سلام ببخشید من در رده ی حرفه ای فوتبال بازی میکنم دیروز بعد از چند استارت و پرش وقتی بازی تموم شد و راه میرفتم وسط زانویم تیر میکشی امروز هم که بلند شدم یه بار پریدم با همون پرش تیر کشید و یه مدتی هم که خم بود و حال صاف نگهش داشتم بازم درحالت صاف تیر میکشه ولی دایمی نیست مشکلش چیه ؟؟؟ ممنون
مهدی
دوشنبه 7 اسفند 1391 06:17 ب.ظ
عالی بود کاکو ! استفاده کردیم
دوشنبه 9 بهمن 1391 03:20 ب.ظ
ممنون..من دکتر هم رفتم ولی مطالب شما کاملتر بود
مهسا
سه شنبه 19 دی 1391 08:41 ب.ظ
منم مورد 2 رو متوجه نشدم
پاسخ مجید وطن دوست : سلام ببخشید چند وقتی بود با این كار نمی كردم ولی ای ن پس فعال خواهم شد.
خدمتتون عرض كنم. یك تیوب دوچرخه كهنه پیدا كنید و اونو از طول به عرض 2 تا 3 سانت ( مثل متر خیاطی) و به طول 50 سانت قیچی كنید. بعد این دو سر رو با نخ و سوزن بهم بدوزید. و به یك پایه محكم مثل نرده یا پایه میز قراز دهید. و یا را داخل آن قرار دهید. و در حالتی كه زانو خم نشود. پا را به اندازه 20 سانت به جلو برانید. این كار برای عضلات چهار سر پایه فوق العاده ست.
ساناز
پنجشنبه 30 آذر 1391 10:56 ق.ظ
مورد دوم متوجه نشدم
پاسخ مجید وطن دوست : سلام ببخشید چند وقتی بود با این كار نمی كردم ولی ای ن پس فعال خواهم شد.
خدمتتون عرض كنم. یك تیوب دوچرخه كهنه پیدا كنید و اونو از طول به عرض 2 تا 3 سانت ( مثل متر خیاطی) و به طول 50 سانت قیچی كنید. بعد این دو سر رو با نخ و سوزن بهم بدوزید. و به یك پایه محكم مثل نرده یا پایه میز قراز دهید. و یا را داخل آن قرار دهید. و در حالتی كه زانو خم نشود. پا را به اندازه 20 سانت به جلو برانید. این كار برای عضلات چهار سر پایه فوق العاده ست.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر